Мениджмънт

Дейности, които да автоматизирате с ИТ

CIO Media

Мери Бранскомб, CIO, САЩ

Ползите от автоматизацията не се изчерпват само със спестяването на време или пари. Ако е направена по правилен начин, тя може да намали грешките, да увеличи удовлетворението на служителите и да подобри потребителското преживяване. И най-важното – да ви позволи да се развивате.

Автоматизацията ще ви накара да адресирате скрити проблеми в процесите, които обикновено се извършват от служителите. Товаренето на хората в компанията с рутинни дейности като правило значително намалява тяхната продуктивност. Автоматизираните системи от своя страна не изискват човешко участие и могат да освободят персонала за творчески дейности или адресиране на по-сложни проблеми, които имат нужда от човешка преценка.

Процесът на автоматизация обикновено започва тактически, като екипите постепенно прехвърлят на машините неща, които използват и контролират. Но ако превърнете автоматизацията в стратегически приоритет, можете да предоставяте услуги, които служителите използват, но не контролират, и да разпространите ползите отвъд едно конкретно поделение. Услуги като възстановяване на пароли и разходи могат спокойно да се използват от служителите в цялата компания.

Дион Хинчклиф, вицепрезидент на Constellation Research, насърчава ИТ мениджърите до 2025 да автоматизират 90% от областите, в които машинното участие е напълно естествено. Тук се включват хелп деск, запитвания за услуги, тренинги, търсене на служители, киберсигурност, администриране на проекти и отчети. Хинчклиф препоръчва в процеса на автоматизация да се включат и управление на доставчиците, архитектура на компанията, ангажираност на партньорите, комуникация и евангелизация. „Тези области не се поддават на пълна автоматизация, но е добре да се използват машини в частите, в които позволява“, казва той.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X