Мениджмънт

Как да получите максимална полза от бюджета за анализ на данни

CIO Media

Боб Виолино, CIO, САЩ

Организациите от цял свят харчат повече за аналитични методи. Ключовите въпроси, които трябва да си зададат обаче, са дали тези инвестиции в аналитични методи и средства носи стойност за компаниите и ако не, какво може да им помогне да получат най-добрите резултати.

Проучване на International Data Corp. (IDC) от 2018 г. предвижда приходите от анализ на голям обем данни в световен мащаб да достигнат 260 милиарда долара през 2022 г. с общ годишен ръст от 12% за прогнозния период от 2017 г. до 2022 г. Приходите за миналата година бяха оценени на общо 166 милиарда долара, което е увеличение с 12% спрямо 2017 г.

Отраслите, които правят най-големите инвестиции в комерсиални аналитични инструменти, са банките, продуктовото производство, преработвателната промишленост, професионалните услуги и държавните организации. На тези отрасли, взети заедно, се падат почти половината от приходите от аналитични технологии в световен мащаб през 2018 г. Две от най-бързо развиващите се категории технологии ще бъдат софтуерните платформи с когнитивен/изкуствен интелект (AI) (общ годишен ръст от 37%) и магазините за нерелационни аналитични данни (30%) според IDC.

Сред актуалните тенденции в аналитичните методи е появата на подобрения анализ, подпомогнат от машинното обучение, се твърди в проучване на Gartner. Подобреният анализ, който фирмата включи в нейните 10 най-важни стратегически технологични тенденции за 2019 г., използва машинното обучение, за да трансформира начина, по който се разработва, използва и споделя аналитичното съдържание. Чрез автоматизиране на подготовката на данните, генериране на идеи за бъдещето и визуализацията им подобреният анализ ще елиминира необходимостта от професионални анализатори на данни в много случаи, казва Gartner.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X