Мениджмънт

Как да изберем доставчик на управлявани услуги?

Мария Динкова

В бързо променящата се ИТ сфера повечето CIO и ИТ мениджъри са обмисляли възможността за освобождаване на ресурси в своите екипи чрез пренасочване на някои дейности към доставчик на управлявани услуги (MSP). В много случаи организациите се ориентират към MSP доставчици в стремежа си да намалят напрежението върху своите ИТ служители, така че те да могат да се фокусират върху по-стратегически проекти за подпомагане на растежа на компанията.

"Обикновено на пазара съществуват голям брой доставчици на управлявани услуги и всички те предлагат иновативни решения за намаляване на натоварването на вашите екипи. И тук възниква важният въпрос – как да изберем правилния MSP? Изкушението да отидете към най-евтината оферта може да не е най-доброто решение. По-важното е избраният от вас доставчик да разбира вашия бизнес и да е в състояние да подкрепи дългосрочните ви бизнес цели. Въпреки че цената в никакъв случай не е без значение, MSP, които могат да действат като партньор и да се фокусират върху това да ви помогнат да постигнете реални бизнес резултати, ще подкрепят стабилността на бизнеса ви, докато вие го развивате", отбелязва Нийл Пател, директор "Маркетинг и бизнес развитие" за Европа в D-Link.

Той допълва, че CIO, ИТ директорите и ИТ мениджърите могат и трябва да изберат най-добрия доставчик на управлявани услуги на базата на това как той ще подпомогне бизнеса, който обслужва, и по този начин да разширят основата за вземане на решение от разходите към други съществени фактори. Ето какво трябва да се има предвид, когато се избира MSP?

1. Възползвайте се максимално от облака
Тъй като все повече бизнеси се обръщат към облака, за да запълнят "празнините" в своята ИТ инфраструктура, софтуер и други, те се нуждаят от доставчик на управлявани услуги, който може безпроблемно да се справи с всичките им нужди в мрежата и да предостави или да интегрира услуги на трети страни.

Това включва услуги по поддръжка на клиенти, като например чатботове, които обработват клиентски заявки за обслужване и поръчки на продукти. По данни на Gartner до 2020 година 85% от взаимодействията с клиентите ще се осъществят без каквото и да е участие на човек.

"Докато преминавате през процеса на подбор, преценете къде доставчикът на управлявани услуги може да покаже своите възможности в облака, като поговорите за технологията, която той използва, и защо. Поинтересувайте се също така как той поддържа конкретните ви мрежови нужди. Попитайте го за предишен опит и проблеми, с които се е сблъсквал", съветва експертът.

2. Автоматизация и машинно обучение
Заедно с облака, автоматизацията и машинното обучение трансформират начина, по който бизнесът взаимодейства с клиентите си и затваря продажбите. Според някои проучвания изкуственият интелект (AI) ще доведе до 38% увеличение на печалбите на предприятията, които го прилагат, и като цяло ще генерира около 11,5 трилиона паунда приходи до 2035 година.

AI ще промени също начина, по който хората работят, поемайки задачи, които иначе отнемат време и ресурси на персонала. Сред тези задачи е и управлението на мрежата. Машините могат да изпълняват задачи по-ефективно и с по-малък риск, свеждайки до минимум грешките, които могат да доведат до загуба на производителност и намаление на продажби.

В тази връзка Пател изтъква, че трябва да се оценят кандидатите за доставчик на управлявани услуги. Също така те трябва да бъдат попитани как планират да осигурят поддръжка за автоматизация и машинно обучение, независимо дали чрез техните собствени услуги или чрез поддръжка на вече използваните услуги. "Помислете как ще работите заедно, за да постигнете най-добри резултати", споделя Пател.


Как да изберем доставчик на управлявани услуги?


3. Допълваща експертиза
Всъщност истинската стойност на даден MSP няма да се измерва според броя на прекъсванията, които той предотвратява, а според това доколко той подпомага и предоставя възможности за успех на компанията. За да се постигнат тези цели заедно с доставчика на управлявани услуги, той трябва да бъде включен в бизнес стратегия.

"Бихте могли – и може би дори трябва – да поканите представител на доставчика ви на управлявани услуги да се присъедини към ваши срещи на високо ниво относно маркетинга и продажбите, така че да се запознае с целите, които има вашият бизнес, и да набележи как MSP услугите могат най-добре да подкрепят тези цели", убеден е Пател.

MSP в подкрепа на бъдещото развитие
Едно успешно партньорство с доставчик на управлявани услуги означава капитализиране на най-добрите решения и от двете страни и съгласуване на стратегии с цел разкриване на възможности за вашия бизнес. "Един коректен MSP доставчик не трябва да ви предложи "всичко, което искате", само за да реализира продажба"– посочва експертът. – "Доказателства за коректността му можете да откриете в това как той ви съветва, как разбира вашия бизнес и в крайна сметка как изпълнява услугите си".

Като ключов служител, който взема решения в организацията, е жизненоважно ИТ директорът да знае какво иска от доставчика на управлявани услуги и да избере такъв доставчик, който е в състояние да подкрепи бизнеса. Правилният избор изисква задаване на по-информирани въпроси, оценка как MSP може да допринесе за бизнеса, как да се включи в бизнес стратегията и да бъде част от планирането.

"Накратко, дайте приоритет на бизнес отношенията и къде бихте могли да стигнете заедно с вашия доставчик на управлявани услуги, а не колко можете да спестите, като приемете най-евтината оферта и получите само и единствено предотвратяване на прекъсванията на работните процеси", заключва Пател.

X