Мениджмънт

SAP интеграторът Beam се присъединява към групата на BULPROS

Мария Динкова

Изпълнителният директор на BULPROS Ивайло Славов разказва за сделката и плановете на компанията за 2020 г.

Г-н Славов какво наложи необходимостта от присъединяването на Beam към групата на BULPROS?
Както винаги тези решения се налагат от клиентите. Ние от години обмисляме възможността за по-интензивна работа със SAP, които са наш голям клиент, но нямахме достатъчно интеграционна компетенция, за да можем да имплементираме техните решения. Всъщност партньорството с Beam ще ни помогне да тръгнем в тази посока. За нас беше от изключително стратегическо значение да влезем в тази дискусия и като успяхме да се разберем на чисто човешка основа – нещата се получиха.

Как се спряхте именно на Beam? Работили ли сте преди заедно?
Да, ние при повечето сделки имаме някакво партньорство отпреди това, виждаме кой какъв е и след това решаваме дали да направим следващата стъпка или не. Конкретно се спряхме на Вeam заради добрите компетенции, които те имат. Компанията разполага с много сериозни и стабилни консултанти, които познават в детайл имплементирането на новите решения на SAP. На нас точно това ни трябваше, защото около такъв основен екип от хора можем да изградим все повече услуги.

В тази връзка какви нови услуги ще можете да предложите на своите клиенти?
Ние се занимаваме с решения за дигитална трансформация и дигитализиране на бизнесите. По този начин допълваме портфолиото от услуги, които имаме, с необходимата ни SAP компетенция, тъй като значителна част от големите ни клиенти работят с подобен тип системи и повечето от тях вече трябва да мигрират от стари към нови версии.

Как точно ще се реализира сливането? През какви етапи ще премине?
Сливане не е точното понятие, аз винаги започвам с думата партньорство. Ние всъщност придобихме мажоритарния пакет в Beam и първоначално компанията ще продължи да си работи като такава. С времето заедно ще решим какъв е правилният път за бъдещо развитие. Към момента Beam просто става част от групата на BULPROS компаниите.
От 1 януари екипът на Beam се премести в нашата сграда. Екипите вече са се интегрирали, работят под един покрив и мислят заедно. Това е абсолютна предпоставка за успеха на цялото това начинание, както и за постигането на бърз растеж на това, което искаме да правим.

Как планирате да помогнете на новите хора в екипа, така че успешно да се впишат във Вашата фирмена култура?
Имаме най-различни инициативи за тази цел, много от които са извън рамката на фирмата и са валидни за всички компании в рамката на групата. Като цяло вписването във фирмената култура по-скоро става постепенно, със запознаване с хората и работната обстановка, с правене на общи проекти – това е най-лесният начин за интеграция, тя не може да се случи по команда.

Кои бяха основните предизвикателства, пред които бяхте изправени в целия процес до този момент?
Предизвикателство беше всъщност да намерим общия път от гледна точка на стратегическото развитие. Това беше предпоставката въобще да се случи сделката. Оттам нататък процесът беше сравнително лесен, нямаше някакви големи препъни камъни. Сега трябва да видим как ще го докажем на пазара и на клиентите.

В този ред на мисли вече имате ли клиенти, които искат да се възползват от новите услуги?
Да, имаме клиенти, проекти, водят се разговори. Всъщност тази тема беше още предварително обсъждана и работим по нея от известно време. Не можеш да преговаряш само за придобиване на дялове, по-важни са останалите предпоставки.

Какво научихте от тази сделка? Какви изводи си направихте?
От тази сделка, както и от много други такива – защото за нас това е шестата подобна сделка – е ясно, че всеки път всичко минава през хората. Хората трябва да се разберат помежду си, хората трябва да имат едно и също мнение, хората трябва да стигнат до някакви изводи как си пасват, как могат да работят съвместно и т.н. След това другите неща се случват по-лесно.

Гледайки напред, какво очаквате от 2020 година? Какво сте планирали за следващите 12 месеца?
В интерес на истината от 2020 очаквам много неща. Хубавото е, че всички тези процеси на дигитална трансформация са толкова силно в ход, че връщане назад няма, т.е. повечето компании инвестират. Надявам се там, където сме си поставили за цел да се наложим на пазари, да предлагаме определени решения, да сключваме определени сделки, наистина да се случи. Очаквам растеж на американския пазар, както и стабилен ръст на германския пазар. Разбира се и в България много от компаниите започнаха сериозно да инвестират в нови процеси и системи, което много ни радва.

Бихте ли разказали повече за стратегията на компанията за развитие в България?
Предстои откриването на новия ни офис в Бургас. Досега имахме малък офис, който отвори врати преди година и половина, като сега ще го разширим в пъти. Във Варна по същия начин целта ни е поне да удвоим състава до края на годината. Идеята ни е Варна и Бургас да се превърнат във важни локации за нас, както са София и Пловдив. Освен това имаме подобни цели за офисите ни в Крайова, Румъния, и в Белград, Сърбия. Всъщност Бургас, Варна, Крайова и Белград са четирите локации, където тази година трябва да постигнем сериозен ръст от гледна точка на хората, които сме наемали.

Колко нови служители ще търсите през 2020?
Миналата година наехме над 350 нови човека в компанията в различните ни офиси. Предполагам, че поне същото темпо ще бъде и тази година. Като позиции ще търсим главно технически специалисти: архитекти, бизнес анализатори и програмисти.

Споменахте, че имате големи очаквания от 2020. Като технологични тенденции според Вас кое ще бъде най-интересното през тази година?
Тъкмо се връщам от Лас Вегас, където бях на Consumer Electronics Show – най-голямото изложение за потребителска електроника в света. Честно казано особено в сфери като автомобилостроенето си личи абсолютната трансформация на очакванията как ще се развиват тези области в бъдеще. Независимо дали говорим за електрически автомобили, споделена икономика или автономно каране – наблюдават се сериозни пробиви и напредък. Това означава, че все повече се приближаваме към времето, когато това, което ни заобикаля, няма да изглежда по начина, по който сме свикнали да го виждаме. Бих казал, че тази година моите очаквания са да има още по-сериозен напредък в тези области, защото дигитализацията навлиза навсякъде, във всички неща, които ползваме.
Това дава възможност първо повече да се анализира и да се знае, а, от друга страна, дава възможност да се променят парадигмите – повече да се грижим за опазването на околната среда. Ние хората сме малко скептични и трудно променяме мисленето си, но 2030 няма да е 2020 от гледна точка на това, което имаме като околна среда и инфраструктура. Според мен следващите през 10 години ще има брутални промени на заобикалящия ни свят, които очаквам да започнат от 2020. Давам за пример – 25% от автомобилите в Норвегия са електрически – нещо, което преди 2010 беше абсолютно немислимо.

В заключение какъв съвет бихте дали, за да могат хората по най-добрия начин да се адаптират към всички тези промени?
Едно от нещата е непрекъснато да се учиш и второто нещо е да пробваш, да провериш кои от тези услуги ти пасват и ти допадат. Всеки трябва да започне да се замисля дали не иска следващата му кола да е електромобил или предпочита да използва само Spark и да няма собствена кола. Всички тези промени стават неусетно, защото се променя заобикалящата среда, а ние ще трябва да се адаптираме към нея.

X