Мениджмънт

COVID-19 поставя плановете на CIO на изпитание (Част 2)

CIO Media

Превръщане на кризата във възможност

По време на сегашните здравни притеснения ИТ лидерите са задължени да открият слабите точки в своите организации, казва Стан Лоу, CISO в доставчика на облачна сигурност Zscaler, който преди това ръководи киберсигурността в PerkinElmer, Министерството на ветеранските въпроси на САЩ и Федералната комисия по търговията.

"Никога не позволявайте една криза да води до разхищения", казва Лоу и добавя, че ситуацията с коронавируса предлага на CIO идеална възможност да "разгледа добре нещата, които имат значение за неговата организация". Лоу, който помага за създаването на допълнителен център за данни в Милано, за да гарантира, че Zscaler разполага с достатъчно изчислителна мощ, за да поддържа своите операции, както и услугите за своите клиенти, предлага следните съвети за CIO и CISO, които са готови да приемат предизвикателството:

Приложения и данни. CIO трябва да гарантират, че важните ИТ системи работят на пълни обороти. Кое е основното приложение? Електронната поща. "Без сигурен имейл, комуникациите приключват", казва Лоу, като акцентира, че е изключително важно да се гарантира, че служителите имат достъп до всеки софтуер от най-високо ниво, от който се нуждаят, за да вършат работата си от дистанция.

Хардуер и честотна лента. Много хора от различни сектори, които не са наясно с корпоративните политики, имат настолни компютри, така че CIO трябва да обмислят дали да позволят на тази група свои служители да използва домашните си устройства вместо служебните. Те също така трябва да са наясно дали имат достатъчна честотна лента, за да се справят с външния трафик. За повечето компании 70% от честотната лента е свързана с изходящ трафик. Затова с рязкото увеличение на броя на дистанционните служители CIO трябва да преценят дали имат мрежовия капацитет да се справят с целия входящ трафик.

Преценете рисковия си профил. Както и нарушенията на сигурността, така и пандемиите предлагат големи възможности за оценка на толерантността на една ИТ система към рисковете и намирането на креативни начини за повишаване на сигурността чрез технология или администрация.

Комуникационна култура. Овладяването на комуникациите е белег на добрия лидер, но много мениджъри не успяват да влязат в подходяща връзка с екипа си по време на криза, защото забравят, че видът на контактите е различен, казва Лоу, добавяйки, че е задължително мениджърите да затварят веригата и редовно да актуализират информацията за всички служители ежедневно.

"Вашите служители са по-притеснени от вас, защото нямат достъп до информацията за планирането, което може да доведе до сериозни проблеми с етиката и производството. На тези срещи мениджърите забравят, че те знаят каквото знаят, но служителите нямат никаква представа за това. Подобно нещо говори за липса на комуникация", казва Лоу.

Улесняването на достъпа до достоверна информация също е от първостепенно значение, казват от Gartner и добавят, че информацията от непроверени източници или липсата на такава може да влоши възможностите за разумно взимане на решения и да ескалира тревожността на служителите.

Експертите препоръчват на организациите да използват специализиран уебсайт, приложение или гореща линия с насочващо съдържание за служителите. Достоверните източници на информация включват местни власти, органи на здравеопазването и международни организации като Световната здравна организация (СЗО).

X