Мениджмънт

Програмите за повишаване на квалификацията не отговарят на нуждите на служителите

Мария Динкова

Служителите и работодателите гледат по напълно различен начин на повишаването на квалификацията и продължаващото обучение на работното място, което се отразява върху развитието на уменията и ръста на компаниите, пише ITBrief.

Именно това показват резултатите от ново проучване на платформата Pluralsight, проведено сред повече от 1500 технологични лидери и експерти.

Изследването - The State of Upskilling - показва, че се разбира важността от процеса по повишаване на квалификацията, но има ясни препятствия пред него.

94% от запитаните посочват, че техните организации предлагат подобни програми, но те на практика не отговарят на нуждите на служителите.

От друга страна по-малко от четвърт от технологичните лидери (23%) отбелязват, че техните програми за развиване на уменията са адаптирани към специфичните нужди на персонала. Същевременно около половината от служителите се оказва, че предпочитат къстъмизирани и онлайн курсове.

Също така от изследването става ясно, че експертите трудно намират време за повишаване на квалификацията си, като по думите на 38% от тях други задачи пречат да се полагат повече усилия в обучение.

Освен това е по-вероятно е служителите под 25 години да се насочат към онлайн програми като курсове по кодиране, мобилно обучение и написано съдържание, за разлика от тези, които са над 25-годишна възраст. Същевременно само една трета от компаниите предлагат такива ресурси.

"Развиването на уменията е в центъра на иновациите и фирмения успех. Имайки предвид днешната предизвикателна бизнес среда, никога не е било толкова важно повишаването на квалификацията", коментира Ерън Сконърд, изпълнителен директор на Pluralsight.

"След като организациите работят, за да установят новото нормално около дейности като онлайн обучението и дистанционната работа, те трябва да предприемат стратегически подход, който доставя адаптирано съдържание и планове, гарантиращи целите на бизнеса и нуждите на служителите", допълва експертът. Според него, разширявайки усилията за повишаване на квалификацията, компаниите се поставят в по-добра позиция по отношение на иновациите и конкуренцията.

Компенсацията е най-големият мотиватор за усилията за подобряване на уменията, показва още изследването. Служителите, които активно участват в обученията получават сериозни финансови ползи.

В допълнение при 44% от технологичните специалисти се наблюдава увеличение на приходите над 10% през поседната година, а при 23% ръстът достига между 6 и 10%.

Като цяло технологиите, в които служителите биха искали да повишат квалификацията си, са облачни изчисления, изкуствен интелект, Интернет на нещата, машинно обучение, анализ на данни, блокчейн, роботика и 3D принтиране.

X