Мениджмънт

Нуждата от скорост: Ако технологиите работеха толкова бързо, колкото въображението

Мария Динкова

Глобалното разпространение на Covid-19 има огромни последствия за бизнеса. Цели индустрии преустановиха дейността си, много служители бяха изпратени да работят от домовете си, а бизнесът все още се опитва да се приспособи към работа изцяло онлайн.

Оказва се обаче, че докато светът забавя своите темпове и остава вкъщи, за фирмите се оказва особено важно с каква бързина ще отговорят на новите предизвикателства, пише IT Brief.

Скоростта винаги е била конкурентно предимство в бизнеса. Разликата сега е, че залогът е много по-висок, тъй като бързината в настоящата ситуация е това, което може да съхрани компаниите.

Айнщайн е казал "Въображението е по-важно от знанието" и тази фраза е доста подходящ съвет за съвременните фирми. В тази връзка въпросът, който трябва да се зададе, е: какво ще се случи, ако технологиите могат да работят толкова бързо, колкото въображението?

Защо скоростта е важна?
Дори преди коронавируса скоростта беше важна за днешния потребителски пазар. С новите технологии, тенденции и начини на пазаруване, пейзажът се променя изключително бързо. Но колко често всъщност добрата идеята изисква твърде дълго време, за да бъде реализирана?

Промените сега трябва да се случват със скоростта на светлината. Потребителското поведение се трансформира, правителствените политики се настройват спрямо кризата и определено вече не може да се говори за нормално функциониране на бизнеса. Скоростта е всичко на сегашния пазар и възможността за трансформация с цел постигане на по-голяма бързина трябва да се разглежда като възможност за успех.

Ускоряване на бизнеса
Всъщност всяка една организация сега ще трябва да научи това, което вече много стартъпи и фирми, предизвикващи статуквото знаят - да се приема разрушителното влияние на иновациите. Ускоряващите се технологични промени предоставят редица възможности, но само за онези, които стигнат до тях първи.

Например традиционните финансови институции сега се конкурират интензивно с нео банките, които могат да създават и пускат нови услуги много бързо. Няма значение какъв е типът организация, когато става дума за получаване на по-голям пазарен дял, скоростта е предимство.

За да се конкурират компаниите трябва да се адаптират и настоящата ситуация е точният момент това да се случи. По време на кризата около коронавируса бързият достъп до данните и информацията се оценяват високо от клиентите. Търсенето на технологии е голяма и тези системи трябва да работят значително по-бързо, категорични са експертите.


Нуждата от скорост: Ако технологиите работеха толкова бързо, колкото въображението


Гъвкавост в новия свят
Пандемията продължава да влияе на нашия живот, а това води и до промяна на потребителските нужди. В тази връзка организациите трябва да действат бързо и да въведат правилните платформи, за да могат да отговорят на новите нужди на клиентите.

Всичко се свежда до това бизнесът да бъде достатъчно гъвкав, за да може да се справи с новите предизвикателства. Това може да включва процеси, които да гарантират по-скоростно достигане до пазара, както и пускане на иновации, които не са перфектни, но работят. Това ще помогне на организациите да спестят време и да изпреварят конкуренцията.

Добър пример в това отношение е предлагането на същия продукт в нов канал, както прави китайската козметична компания Lin Qingxuan. Тя пусна мащабно събитие за пазаруване онлайн, след като затвори 40% от магазините си. Това доведе до 120% увеличение в продажбите през февруари тази година, спрямо предходната.

Или в случая на много стартъпи: бързо въвеждане на иновации при нов продукт. Базираната в Сеул компания за диагностика Seegene разработи решение за диагностициране на Covid-19, за да получи резултати за по-кратко време. Компанията използва автоматизирана система с AI, за да създава тестове по-бързо и сега доставя около 80% от тестовете в страната.

Нужна е скорост за по-добро обслужване на клиентите
В онлайн света потребителите са изключително нетърпеливи. На практика дългото време за получаване на отговор е най-честото оплакване сред купувачите. Те търсят скорост и изискват тяхното изживяване да отговаря на очакванията им. Ако не го получат, то са на няколко клика от конкурента.

Затова компаниите трябва да разполагат със системи и процеси, за да предложат по-добро обслужване. Виртуалните решения и AI каналите стават все по-важно за привличането и запазването на клиентите.

Нужна е скорост при провала
Докато компаниите се променят, адаптират и развиват в несигурния пазар, провалите са неизбежни. В тази връзка компаниите трябва бързо да могат да се провалят, да вземат поуки от грешките си и да направят по-добър нов опит.

Бързите и решителни провали спасяват фирмите от инвестирането на допълнителни ресурси в губещи инициативи, помагат им да установят причината и резултата; а също така им дават възможност да постигнат целите си, като изключат това, което не работи.

Трябва да се има предвид обаче, че провалите са полезни само тогава, когато се учим от тях. Данните са от критично значение за "успешния провал". Данните са полезни само, когато са точни, сигурни и достъпни.

Според експертите един от основните изводи от настоящата пандемия е, че бъдещето ще се променя с далеч по-голяма скорост, отколкото сме си представяли. Затова бизнесът се нуждае от технологии, които могат да работят толкова бързо, колкото въображението.

X