Мениджмънт

Повечето ИТ служители усвояват нови умения само в свободното си време

Мария Динкова

Компаниите имат високи очаквания към своите ИТ служители, но те не правят достатъчно, за да подкрепят тяхното продължаващо развитие, пише ITProPortal.

Това показва нов доклад на платформата за онлайн кариерно развитие в сферата на киберсигурността Cybrary. В проучването са участвали над 800 ИТ експерти и специалисти по сигурност, като над две трети от тях (или 68%) прекарват своето свободно време - извън работните часове - в подобряване на своите киберумения.

Почти три четвърти от анкетираните смятат, че недостигът на умения в техните екипи е очевиден, а за две трети от мениджърите това се отразява негативно върху ефективността на работата.

Някои ИТ специалисти също така се опитват да усвоят нови умения, докато са на работа. Според доклада четирима от десет прекарват време, учейки всеки ден, а други 38% признават, че отделят време на самообучение поне веднъж в седмицата.

Едно от заключенията на доклада е, че компаниите показват "ограничен напредък", когато става дума за подкрепа на служителите, които очевидно биха искали да подобрят уменията си. Организациите очакват служителите да бъдат в крак с динамичните промени в задължения, но те не подкрепят продължаващото професионално развитие.

Основните пречки пред усвояването на нови умения са разходите и липсата на достатъчно време.

"След като половината от организациите или намаляват своите бюджети за обучения (22%), или запазват същите средства (25%) тази година, не е изненадващо, че експертите се опитват да намерят възможности да подобрят своите умения", заключва докладът.

X