Мениджмънт

Какви са основните проблеми при дистанционната работа?

Иван Гайдаров

Ненадеждната домашна широколентова свързаност е основното техническо предизвикателство, пред което са изправени предприятията, тъй като отдалечената работа продължава да бъде на дневен ред при очертаващата се втора вълна на пандемията от COVID-19. Това е един от изводите в проучване сред над 100 ръководители и ИТ специалисти в САЩ, проведено от Navisite с цел очертаването на най-големите проблеми пред организациите, предоставящи ИТ услуги.

Повече от половината (51%) от анкетираните казват, че изпитват известни "ИТ проблеми" заради неочаквано появилата се нужда за подкрепа на дистанционни работници, докато почти една трета (29%) продължават да се борят с трудностите и към днешна дата.

В същото време мнозинството (83%) от респондентите очакват да продължат с политиките за отдалечена работа, дори когато бъдат премахнати ограниченията, свързани с пандемията.

Необходимостта от широколентов достъп като основен фактор

Подсигуряването на гаранции, че служителите могат да извършват работата си от дома за по-дълъг период от време, представлява известен проблем за организациите. Основните проблеми (специално в САЩ) са свързани с лошата интернет честотна лента - проблем, цитиран от почти половината (49%) от анкетираните. С нуждата от провеждане на срещи с помощта на видео приложения като Zoom и Microsoft Teams - в допълнение към внедряването на набор от инструменти за сътрудничество и производителност - ненадеждните интернет връзки могат да причинят големи главоболия.

"Ако имате слаб домашен интернет, това може да причини проблеми с качеството на видеото и аудиото в платформите за видеоконференции, което пречи на хората да вършат работата си и ефективно да се ангажират и да си сътрудничат", казва главният изпълнителен директор на Navisite Марк Клейман и добавя: "Проблем е и когато вземете предвид многото системи, приложения и количеството данни, които сега се намират в облака - лошата интернет честотна лента може да попречи на достъпа и производителността на инструментите, които служителите използват ежедневно."

Едно често срещано предизвикателство е свързано с факта, че служителят може да не е единственият човек в домакинството, който поставя високи изисквания към честотната лента. "Това е особено вярно в случаите, в които дистанционната работа е комбинирана с дистанционно обучение на друг член на домакинството", казва Карин Прайс, старши анализатор за индустрията във Frost & Sullivan.

"Някои решения като отдалечен SD-WAN могат да помогнат, като разпределят честотната лента към приложенията с най-висок приоритет за потребителя, но могат да имат последици като изхвърляне на ученик от виртуална училищна платформа, защото мама или татко имат конферентна връзка", добавя анализаторът.

Сигурност и съответствие

Второто най-голямо притеснение, цитирано от 46% от анкетираните, е поддържането на сигурността и спазването на изискванията за отдалечена работа.

Според Navisite повече от една трета (36%) от анкетираните са заявили, че са неподготвени за преминаването към работа от разстояние. А нуждата за бързо подсигуряване вероятно е принудила ИТ екипите да прескочат някои обичайни протоколи за сигурност.

"Тази бързина може потенциално да разкрие пропуски в сигурността на организациите и тези пропуски трябва да бъдат отстранени - както заради защитата на целостта на бизнеса и неговите ИТ системи и данни, така и заради осигуряването на съответствие с индустрията и местните разпоредби", категоричен е Марк Клейман.

Прайс пък посочва облачно базираните услуги, които могат да помогнат за преодоляване на подобни проблеми, като очевидното решение. Например концепции като Desktop-като-услуга и Workspace-като-услуга могат да осигурят защитен достъп до корпоративни данни и услуги и могат да бъдат разположени, конфигурирани и управлявани централно.

"Това позволява на бизнеса да гарантира, че профилите за сигурност и съответствие и съответните ограничения за достъп се поддържат и че данните не се съхраняват на локални или евентуално лични устройства, които не са защитени", казва тя, като добавя, че използването на този вид решения се е увеличило от март 2020 г. и тази тенденция се очаква да продължи.

Ресурси за персонал и небрежност на потребителите

Списъкът с предизвикателства при дистанционната работа включва още възможната небрежност при домашна употреба или неподходяща употреба на корпоративни устройства (20%); ресурси за персонал, необходими за управление на голям брой отдалечени потребители (13%); инструменти за управление в подкрепа на отдалечени потребители (12%); и опасенията от претоварване на корпоративни решения за отдалечен достъп (11%).

Последни в списъка са разходите, които са цитирани от 10% от анкетираните.

"Като се има предвид, че тенденцията "работа от дома" вероятно ще е тук още много време, далеч извън COVID-19, откриваме, че организациите вече са изместили своите модели на разходи, за да отчетат тази промяна, и сега са по-фокусирани, за да подсигурят системите си за отдалечена работа и да направят процеса по-безпроблемен", добавя Клейман.

Констатацията съвпада с данните от изследването на Frost & Sullivan, което показва, че ако даден облачен продукт отговаря на бизнес изискванията, опасенията за разходите са по-малко отчетливи.

"В ера на пандемия инвестирането в стабилни решения за отдалечена работа ще доведе до бизнес ползи от гледна точка на непрекъснатост на бизнеса, производителност и в крайна сметка способността на бизнеса да процъфтява по време на тези турбулентни времена", обясняват от компанията.

X