Мениджмънт

8 съвета как да избегнем бърнаут на ИТ персонала

CIO Media

ИТ лидерите проявяват доста творчество в управлението на отдалечените си екипи, работещи от вкъщи

Клинт Баултън, CIO, САЩ

Плюсовете и минусите на работата от вкъщи никога не са били така очевидни, както през 2020 г., когато коронавирусът доведе до масово изоставяне на корпоративните офиси по целия свят. В началото служителите се радваха на възможността да спят до късно и да прекарват повече време със семейството си. Скоро обаче осъзнаха изкривената действителност на пандемията. Работните дни ставаха все по-дълги в отсъствието на ежедневното пътуване до и от офиса. Очите се изтощаваха по време на безкрайния маратон от Zoom срещи. Пръстите се схващаха от отговарянето на толкова мейли до късно през нощта.

Новото нормално е нещо като реална Зона на здрача, чието отражение върху производителността, здравето и други аспекти от живота трябва да се наблюдава. 63% от участвалите в майското проучване на Lenovo 20 000 служители твърдят, че се чувстват по-ефективни, работейки от вкъщи, но много други посочват като недостатъци ограничената лична връзка с колегите, трудност в балансирането между работа и личен живот и разсейващите фактори у дома.

"Разграничението между служебен и личен живот вече го няма, казва главният ИТ директор на Guardant Health Кумуд Калиа. Неща, преди шест месеца считани за непрофесионални, сега са рутина."

Ето какви съвети дават ИТ мениджъри, видели и хубавото, и лошото в новия работен режим, за това как да запазим концентрацията и производителността на служителите, докато работят от вкъщи.


Бъдете гъвкави
Този експеримент за дистанционна работа е нов за повечето служители, затова бъдете търпеливи с тях, докато се борят да балансират между това да са там за близките си и същевременно да си свършат работата, казва Калиа. Не забравяйте, че и децата са Zoom-бирани. Налице е и стресът за родителите, подготвящи децата си да тръгнат на училище за пръв път от доста месеци насам. "Няма еднозначно решение за това", добавя Калиа.

Задължително за ИТ лидерите е да улеснят прехода за новоназначените служители. Това е една от основните причини, поради която Калиа пуска Barista - чатбот, помагащ на включването на новите хора в корпоративното ежедневие чрез отговори на въпроси за придобивките, техническата поддръжка, къде да получат обучение по киберсигурност и други такива. Служителите използват софтуера чрез Slack интерфейса на компанията.

Осигурете възможност за редовна комуникация
Главният ИТ директор на NetApp Бил Милър редовно общува с екипа си и изисква преките му подчинени да предлагат същата подкрепа, да помагат в преодоляването на предизвикателствата и да поддържат връзка. Това заздравява взаимоотношенията в ИТ екипа в борбата с трудностите по време на работата от вкъщи. "Имаме нужда от общуване с хора и стремежът да поддържаме това общуване е важен за запазване на духа, казва Милър. Ще се справим заедно."

Служителите на Oldcastle APG си правят виртуални почивки за кафе, за обяд, обучения или TED Talks, коментира Ким Тревизан, главен ИТ директор на строителната компания. Ако не друго, то тези виртуални почивки поддържа връзката между колегите.

Среща преди срещата
Придайте повече смисъл на срещите, като предварително изпратите по различни канали материали за подготовка и дадете на всеки участник време да сподели мнението си, казва Милър. "Това не се е правило досега, защото най-силният глас обикновено доминираше разговора", обяснява той. Този подход прави срещите по-къси и по-ефективни, като подтиква по-срамежливите служители да споделят по-лесно. "Така наяве излизат повече идеи, повече гледни точки и е налице по-дълбоко чувство за участие в процеса и принадлежност", добавя Милър.

Главният ИТ директор на CommScope Карън Ренър ограничава времето на срещите до 50 минути и ги записва, за да могат служителите, неуспели да присъстват, да наваксат в удобно за тях време.

Направете срещите по-неформални и по-мобилни
Главният технически директор на Equifax Брайсън Колер предлага на служителите да правят импровизирани видеоразговори от по 5 минути, с което да заместят досадните многократни обаждания. "Един петминутен видеоразговор замества разговорите в коридора, казва Колер. Хората са умствено изтощени, затова се опитваме да облекчим тези срещи."

В Land O'Lakes главният ИТ директор Тед Бекеле насърчава служителите да превърнат тези видеосрещи в мобилни, докато се разхождат за почивка. Когато това е възможно, ограничавайте тези срещи до 6-7 души, като по този начин повече хора ще участват активно.

Напишете го днес, прочетете го утре
Освен ако не е спешно, няма нужда да отговаряте на мейлите до посред нощ. "Ако отговарям на мейли в полунощ, всички ще се почувстват длъжни да правят същото, казва Карън Ренър. Балансът между служебен и личен живот започва с примера, който даваме."

Приложете практиката на Тревизан в Oldcastle: напишете мейл късно вечерта, докато темата ви е още прясна в главата, но насрочете изпращането му за следващия ден. По този начин подчинените ви няма да се чувстват под стрес да прочетат, камо ли да отговорят на него преди лягане. "Не става дума за баланс между работа и личен живот, а за интеграцията между двете", добавя Тревизан.

Следете ефективността на работното място
Бърнаутът на служителите е бавен, подло прокрадващ се процес, а не театрална драма. Ако забележите разлика в работата на високоефективните служители, това може да е предупредителен знак.

В Land O'Lakes следят промяната в производителността на служителите с Microsoft Workplace Analytics, който проследява най-различни фактори като ангажираността на хората през служебните устройства, в Microsoft Teams сесиите и чатовете. Благодарение на тази информация Бекеле може да разбере дали служителите работят до късно и да препоръча почивка или по-здравословен баланс между работа и личен живот.

Дайте време за семейно забавление
Работата от вкъщи означава, че служебните задължения се припокриват с домашните, затова насърчавайте хората да споделят повече. Служителите на Equifax споделят снимки от нещата, които правят за забавление, и представят членовете на семейството си. Хората от Land O'Lakes оставят децата си да покажат във видеоразговора какво са построили от Lego. Служителите на Guardant пък четат приказки на децата на колегите си.

"Получават се креативни виртуални социални срещи като шоута на домашни любимци или разговори с децата, казва Ренър. Това са забавни начини за разтоварване, за поддържане на взаимоотношенията и възможност за отдих като екип."

Направете почивката задължителна
Служителите на CommScope са насърчавани да използват цялата си годишна отпуска, за да си отпочинат и презаредят силите си, казва Ренър. Освен това хората получават автоматично напомняне по мейл да включат в календара си време за почивка.

Откъде ИТ мениджърите са сигурни, че тези тактики работят? "Хората продължават да виждат целта в това, което се опитваме да постигнем, въпреки културния преход към работа от вкъщи", добавя Тревизан.


Превод и редакция Юлия Уршева


X