Мениджмънт

Разривът между ИТ екипите и другите служители пречи на производителността

Мария Динкова

ИТ отделите никога не са били в пълно разбирателство с останалата част от организациите, но след началото на пандемията от Covid-19 физическото разделение води до задълбочава този проблем, пише ITProPortal.

Нов доклад от фирмата за управление на крайните точки 1E разкрива, че в повечето случаи ИТ отделите не са наясно какво е отдалеченото работно преживяване за останалите служители. ИТ експертите надценяват удовлетвореността на своите колеги, като същевременно са склонни да подценяват сериозността на прекъсванията на работния процес, до които води тяхната намеса.

Всички 100 ИТ експерти, участвали в запитването, отбелязват, че са уверени в удовлетвореността на останалите служители. Същевременно по-малко от половината (44%) от общо 300 отдалечени работници, които също са били анкетирани, заявяват, че те въобще не са доволни.

След като са започнали дистанционно да изпълняват задълженията си, над една трета (36%) са имали повече ИТ проблеми, които е нямало да се превърнат в пречка, ако са били открити без прекъсване на работния процес.
ИТ служителите вярват, че се справят добре в тези случаи, но повече от две трети от служителите (69%) посочват, че работата им е била прекъсната, докато ИТ експертите са поправяли неизправностите.

Само 50% от ИТ експертите търсят обратна връзка, докато 64% от ИТ организациите не питат своите служители за тяхното ИТ изживяване.

"Макар че 2021 предоставя реална възможност ИТ организациите да постигнат промяна, която ще има положително влияние върху живота на работниците, на практика за да се постигне това ще се изисква по-голяма прозрачност и диалог между ИТ и служителите", коментира Сумир Карай, основател и изпълнителен директор на 1E.

Според експерта, за да се постигне това ИТ отделите трябва по-добре да разберат приоритетите на останалите служители. В противен случай би пострадал успехът на бизнеса, особено като се вземе под внимание ниското ниво на удовлетвореност на служителите.

X