Проекти

Метрото на Сеул се превръща във виртуален супермаркет

CIO Media

В Южна Корея, докато чакат влака, хората сканират със своите смартфони QR кодовете на стоки, които желаят и после получават покупките си в къщи.

метро, Сеул

Виртуален шопинг в метрото на Сеул

 

Южнокорейската верига от супермаркети Homeplus, която принадлежи на корпорациите Tesco (94%) и Samsung (6%), дълго време бе на второ място по онлайн продажби в страната. Наскоро обаче, партньорството с рекламната агенция Cheil Worldwide и помогна да излезе на първа позиция, реализирайки една оригинална идея – виртуален супермаркет в метрото.

В метростанциите, в няколко южнокорейски градове, пътниците чакат своя транспорт, стоейки пред стъклени стени, отделящи ги от влаковете. Вратите на тези стени се отварят, когато на платформата спре влак. Стените, естествено, се облепват с рекламни плакати. Homeplus е изкуплила рекламното пространство на метростанциите с най-голям трафик и всяка сутрин окачва там актуални снимки на рафтове с всякакви стоки. Щом си хареса нещо, пътникът, който чака метро може да сканира със своя смартфон QR код разположен до изображението на продукта. Генерира се  заявка за покупка, която се заплаща по Интернет. Продуктите се доставят, във време, по което потребителят е обявил, че ще се върне от работа.

Благодарение на тази инициатива онлайн продажбите на Homeplus са се увеличили със 130% за първите 3 месеца от съществуването на метро-маркета (от ноември 2010 до януари 2011 г.). Търговската верига е изпреварила по онлайн продажби основния си конкурент E-mart. Рекламната агенция Cheil Worldwide, съдействала за осъществяването на този скок е отличена с наградата “Златен лъв” на фестивала в Кан, а много корейци са избавени от необходимостта да стоят на опашки пред касите на супермаркетите след края на работния ден.


Източник: Technology Review.



X