Проекти

BMS система управлява сградната автоматизация на хотел “Интернационал”

CIO Media

Константин Филипов, мениджър ИТ отдел, хотел “Интернационал”

Хотел "Интернационал" присъства на пазара на туристически услуги и прилага успешно концепцията за казино–хотел като един цялостен продукт повече от 8 години. Компанията следи пазарните промени и успешно се адаптира към тях, като развива своя продукт и корпоративно портфолио по примера на световно утвърдени дестинации.

През 2013 г. "Интернационал" отвори врати като единствен по рода си комплекс, който включва: нова суперлуксозна 18-етажна кула като разширение на съществуващата 5-звездна хотелска база; най-мащабния център за конференции, събития и прояви в Източна България; нов и модерен СПА център; шопинг център; оригинална комбинация от тематични ресторанти и заведения, реновирано и още по-голямо казино с уникален дизайн.

След обновяването на хотела през 2013-а и драстичното увеличаване на потоците от информация се появи необходимост от софтуерни решения, които да работят за хотела и да съхраняват и оперират с тази информация. За оперативната работа на хотела бяха избрани продуктите на Клoк (Clock) - българска компания, разработваща софтуер за целите на хотелския и ресторантьорския бизнес.

BMS система

Необходимостта от осигуряване на максимален комфорт на гостите и зелената ориентация на хотела наложиха разработка и внедряване на софтуер за сградна автоматизация.

В момента хотел Интернационал може да се похвали с една от най-модерните системи от този клас. Изграденото ИТ решение акумулира и анализира информацията от множеството системи в хотела. Следят се резервациите и настаняването на гостите, като се оптимизира консумацията на енергия чрез активиране само на заетите помещения. Обединени са системите за климатизация и битова гореща вода, което позволява многократно намаляне на енергийните загуби.

Разработена бе система за следене на външната осветеност и наличието на хора в помещенията, която автоматично управлява осветлението на общите помещения и електро консуматорите в стаите.

Това осигури приятния престой на гостите в хотела, казиното, на басейна и в СПА центъра.

Внедрената система управлява контрола на достъпа до помещенията и архивира всички събития с цел повишаване сигурността на престоя.

Други бизнес системи

През последната година в хотела заработи софтуер HRM - ТРЗ и Личен състав, който доведе до оптимизиране на времето по обработка на документацията, свързана с персонала на хотела. Част от предизвикателствата при пускането на софтуера беше неговата интеграция и връзки със счетоводната програма.

Големият брой стаи в хотела и необходимостта от система, която да следи всяка нужда от ремонтна дейност, както в стаите така и в общите части, беше причината за разработката на тикет система, която да приема тези заявки. Впоследствие този софтуер беше пуснат за работа и на таблети, което допълнително оптимизира време и ресурси.

За по-големите проекти, осъществени в хотел “Интернационал”, се използват виртуализации на Windows Server 2008, 2012 и MSSQL, но за част от софтуерните решения бяха избрани отворени платформи като Linux базирани сървъри заедно с MySQL бази данни.

Най-голямото предизвикателство е интегрирането на всеки от многото отделни софтуери, така че във финалния си вариант всичко да работи като едно цяло.

Предстоящи проекти

В близко бъдеще предстои пускането на интранет платформа, целта на която ще бъде да събере необходимата за персонала на хотела и казиното информация, както и да осигури място, където да се обменя информация за планираните събития като тиймбилдинги, партита за персонала, важна информация, касаеща служителите. Платформата ще осигури и място за “Въпроси и отговори”, както и възможност за директна комуникация към отдел “Човешки ресурси”. А след провеждането на събитие това ще бъде мястото, където колегите ще имат възможност да разгледат галерия със снимки от самото мероприятие.


X