Проекти

Всички услуги на Министерството на туризма стават електронни

CIO Media

Мария Динкова

По-голямата част от живота ни вече протича в онлайн пространството пред малкия или по-големия екран. Без значение дали става дума за смартфон, таблет, лаптоп или настолен компютър ние всеки ден използваме интернет, за да общуваме със своето семейство и приятели, за да изпълняваме всекидневните си задължения на работното място, за да се развличаме и забавляваме. Държавната администрация обаче е една от сферите, които продължават да живеят в миналото и да не предлагат своите услуги по такъв начин, който е необходим на модерните хора със забързан ритъм и малко свободно време.

Министерството на туризма все пак успява да разчупи стереотипите, осъвременявайки изцяло начина си на работа. От края на миналата година всички регистрационни услуги, които ведомството предоставя по Закона за туризма, са достъпни само с един клик и през смартфон 24 часа 7 дни в седмицата от всички краища на света. Проектът е осъществен във връзка с цялостната програма на правителството за намаляване на административната тежест и въвеждането на електронното управление.

„Министерството на туризма първо в държавната администрация въведе ново поколение електронни услуги. Те бяха представени пред българската общественост на 1 декември 2018 от министъра на туризма Николина Ангелкова и проф. Георги Димитров, представител на фирмата - доставчик на удостоверителни услуги, „Евротръст”, която е автор на платформата. От 3 декември 2018 те вече заработиха“, разказват от ведомството. Всъщност българската институция се оказва пионер и в Европейския съюз. В момента единствено в Австрия се разработва подобна специална платформа, която предстои да се въведе от Министерството на дигитализацията.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X