Проекти

"Пловдив сити Консиерж" – първият градски чатбот в България

CIO Media

Иван Гайдаров 
 

Чатботовете и виртуалните асистенти са една от нишите, на които технологичната индустрия възлага най-големи надежди за своя растеж. Технологията нашумя през 2015 г., когато Facebook допусна интеграция на услугата в Messenger, а към днешна дата набира все по-голяма популярност заради възможностите, които дава едновременно на бизнеса и на клиентите. Тя обаче е част от системите на големи компании в много сектори от началото на новия век, а за да открием първия чатбот в историята, трябва да се върнем много по-назад във времето – през 1966 г. - когато е създадена Елиза – чатбот за психотерапевтични сеанси.

В последните две години индустрията на текстовите виртуални асистенти бележи изключителен прогрес благодарение както на развитието на технологии като разговорния изкуствен интелект (conversational AI) и машинното обучение, така и на все по-голямата нужда, която бизнесът изпитва, за оптимизация на работните си процеси.



Всички бизнеси имат един и същ проблем. Техният основен ресурс е човешкото време, което често се хаби за подсигуряването на повторяеми процеси и казуси. В туристическата индустрия този проблем е изключително наболял. През всички години в туристическата сфера пред мен е стоял въпросът как да пестя моето време и как да оптимизирам това на персонала. В туризма, а и в много други индустрии между 50% и 80% от въпросите, които клиентите задават, са повторяеми. Тоест всеки ден едни хора идват на работа, за да отговарят на едни и същи въпроси. По този начин те нямат удовлетворение от работата си, нямат мотивация за развитие”, категорична е основателката на първата в България специализирана чатбот агенция Umni.bg, Елица Стоилова, която преди това има 22-годишна кариера в сферата на международния туризъм.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.

X