Проекти

Стремежът към удобство и достъпност променя куриерските услуги

CIO Media

Мария Динкова

По-добрият достъп до интернет и стремежът на потребителите към удобство са сред основните причини за подема на онлайн търговията през последните години. Този нов стандарт при продажбата и покупката на продукти на свой ред се отразява сериозно върху функционирането на цялата икономика. Едни от основните печеливши се оказват компаниите, предоставящи куриерски услуги.

Процъфтяването на този бизнес обаче засилва и конкуренцията между отделните играчи. На пазара в крайна сметка се утвърждават онези, които успяват да се възползват от възможностите на новите технологии и да предоставят най-приятно потребителско изживяване. „В съвременния свят ние не можем да си позволим да сложим меню „а ла карт“ и да чакаме клиентите да си изберат ястие. Всъщност потребителят и нуждите му водят пазара. Клиентите искат по-прости, предсказуеми и достъпни решения. Електронният бизнес иска ясни ангажименти и адекватни решения, които да могат бъдат променяни, и да са гъвкави. Бизнесът като цяло търси нови възможности, а ние в Speedy му ги осигуряваме с диверсификация на портфолиото от услуги“, коментира Иван Тотев, директор „Маркетинг и развитие“ в Speedy.

За да отговорят на тези нови предизвикателства, в Speedy работят усилено по въвеждането на иновативни услуги, които пестят време, енергия и средства не само на клиентите, но и на куриерите. Особено интересни са двете интелигентни решения – ПРЕДИКТ и „Смарт контрол“, които компанията представи на своите потребители от началото на годината. Чрез тях използващите куриерските услуги на Speedy могат не само да управляват в реално време мястото на доставка, но и да получат предварително информация в кой часови диапазон тяхната пратка ще пристигне.

Зад завесата на ПРЕДИКТ

ПРЕДИКТ е услуга, която вече е позната на международните пазари, но за първи път се въвежда в България. Работата по нея започва още преди три години, тъй като за стартирането на подобна функционалност се изисква много добре развита логистична инфраструктура, както и софтуерна система със сериозен капацитет. Особено продължителен е бил периодът на изчистване на нискокачесвените официални адресни данни, а след това компанията се заема с преструктуриране на логичната номенклатура и специално райониране. Това позволява да се постигне оперативна оптимизация на служителите, логистичните операции, транспортните средства и доставките до врата.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X