Проекти

Когато платените решения струват по-малко от безплатните

CIO Media

Деница Дженева

Често малките и средните компании избират безплатни софтуерни решения, когато става въпрос за съставяне и обработка на документи, поддръжка на календар и списък със задачи или електронна поща. Тези програми обаче са безплатни само при придобиването. Те имат нужда от имплементация и поддръжка, която най-често се извършва от служител от ИТ отдела на компанията. И тъй като в малките и средните компании дейностите, свързани с информационни технологии, често се извършват от малко на брой хора, на практика голяма част от времето им е заето с поддръжка на свободните решения.

Това обаче е безплатно само на пръв поглед. Всъщност времето, което ИТ специалистът отделя за поддръжка, е загубено за компанията. А според експерти менажирането на безплатните решения отнема между 30 и 50% от работния ден на служителя.

Преди Microsoft Office 365

Подобна е ситуацията в една от най-големите транспортни компании – "Транспрес". Вече над 25 години фирмата се занимава с превози в цял свят, като основното поле на дейност е Европа. Въпреки че голяма част от служителите са мобилни, "Транспрес" разполага с екипи в различни офиси, които активно използват имейл, календар, списък със задачи и офис програми.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X