Проекти

"Карио" ООД интегрира Soft1 ERP&CRM

Майя Бойчева-Манолчева

През 2020 година дистрибуторът на автомобилни консумативи, аксесоари и резервни части "Карио" ООД интегрира решението Soft1 ERP&CRM с цел да подобри своите бизнес процеси

До внедряването на новата система се стига, тъй като използваната до момента такава е доста остаряла: не отговоря на изискванията на Наредба №Н-18 от 2006 г., не поддържа мобилна версия и CRM модул. От "Карио" се спират на Soft1 ERP&CRM на компанията SoftOne, която е част от Olympia Group, с идеята да се обединят всички функции за управление на търговската и сервизната си дейност в една платформа, която да позволи автоматизиран обмен на данни в реално време между всички звена, включително и онлайн магазина и B2B платформата на предприятието. "Така ще се предоставя по-добро обслужване на клиентите, по-ефективно управление на задачите, както и ефикасно разпределение на ресурсите", разказва Динко Ангелов, системен администратор в "Карио" ООД.

Решението
Решението дава възможност за проследяване и контрол на движението на стоковите и паричните потоци: присъщите на всеки търговски бизнес функционалности по управление на доставките и продажбите, включително при мобилни търговци с мобилно приложение; финансова отчетност; управление на отношенията с клиенти и доставчици; справки и интелигентни бизнес анализи.

Пригодено е към изискванията на Наредба №Н-18 от 2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти. Налични са CRM и WEB модули.

Решението включва и иновативен потребителски интерфейс, който безпроблемно работи на всяко устройство - настолен компютър, лаптоп, таблет или мобилен телефон.

Осигурена е и интеграция с електронния обмен на данни EDI, с ECOS E-Invoicing, B2B платформата и онлайн магазина на компанията, а чрез модула Multi Company "Карио" ООД, която е част от група с над 10 компании, успява да обедини процесите на всички фирми в единна платформа, която позволява по-ефективно и автоматизирано управление на ежедневните задачите, като в същото време спестява финансови и времеви ресурси.

Системата дава възможност за надграждане, подобряване, мащабиране и гъвкава пренастройка на модулите, като всеки модул дефинира даден бизнес процес. Архитектурата на решението е значително отделена и позволява системата да се съобразява с плановете и нуждите на бизнеса по отношение на гъвкавото внедряване на нови бизнес процеси.

Ефектът
"Освен електронизацията и оптимизацията на бизнес процесите едно от най-големите предимства на системата е постигнатият навременен и качествен контрол. Soft1 оптимизира управлението на работния поток и задачите и предоставя палитра от функционалности, повишаващи многократно ефективността и контрола на работните процеси", обяснява Динко Ангелов.

По думите му имплементацията на решението допринася за повишаване на печалбите, намаляване на загубите (включително и от неправилен мениджмънт на стоковите наличности), предотвратяване на допускани грешки и злоупотреби и взимане на навременни и правилни управленски решения. Дейностите са автоматизирани, а бизнес процесите - подобрени.

Вследствие на имплементацията компанията е оптимизирала материалните си запаси с 15%. "В съвременните производствени компании 60 - 75% от разходите са за материални запаси. Затова ефективното им управление може да е решаващо за успеха на предприятието", категоричен е Ангелов.

Благодарение на решението "Карио" успява да извършва лесно, бързо и правилно планиране и бюджетиране на приходите и разходите, обясняват още от компанията. "Наблюдава се икономия на жив труд в сферата на управлението и съкращаване на разходите за управление, а научно-техническото равнище на управление се повишава", обяснява Динко Ангелов, като допълва, че предстои внедряване на система за управление на склада (warehouse management system или WMS).



За ползите от интеграцията на ERP и CRM
ERP и CRM системите са главните инструменти, които бизнесът прилага, като през 2018 година те са били основна инвестиция за 53% от компаниите, а през 2019 година печалбите на CRM пазара достигнаха 40.2 млрд. долара. До 2023 година глобалният пазар на ERP се очаква да достигне 97 млрд. долара, а на CRM - 40.26 млрд. Този неспиращ ръст на пазара е резултат от ползите за компаниите, които решенията осигуряват. На първо място автоматизацията на процесите по управление на предприятието и на взаимоотношенията с клиентите води до намаляване на разходите, а постоянният достъп до базите данни означава по-голяма производителност на служителите. На второ място - взаимодействието между различните звена се подобрява. А когато двете системи са интегрирани, се осигурява пълна прозрачност на поведението на клиентите и бек офис дейностите. Прогнозите за продажбите са доста по-точни и достоверни, защото се базират на реални данни от ERP софтуера, както и прогнозите за търсенето на продукта или датите за доставка - благодарение на CRM системата. Когато двете системи са интегрирани, се елиминира необходимостта от двойното въвеждане на информация, което пък води до по-малко грешки. И не на последно място, взаимосвързаността на двете системи означава достъп до повече информация, което пък води до улесняване на процедурите.

X