Проекти

Nploy оптимизира процеса по търсене на работа

Иван Гайдаров

Проектът цели да промени начините, по които талантите намират работа, а компаниите - служители
Процесът по дигитална трансформация на голяма част от бизнеса и обществените дейности през последните десетилетия не подмина и пазара на труда. Ако някога търсенето на работа беше свързано с продължително взиране в страниците на вестниците с обяви или часове редене на опашки пред бюрото по труда, то дигитализацията оптимизира този процес, превръщайки го във въпрос на няколко клика, докато пиете сутрешното си кафе. В същото време пандемията от COVID-19 допълнително ускори дигитализацията на обществените отношения, като същевременно промени и структурата на пазара на труда, отрязвайки близките перспективи пред някои професии и създавайки нови хоризонти пред други. Това се потвърждава напълно и от статистиката на Агенцията по заетостта, според която в рамките на 12-те пандемични месеца 255 033 души са започнали нова работа.
Първичната дигитализация обаче пренесе в дигиталното пространство и едно от най-големите несъвършенства на процеса по търсене на работа - нуждата човек да премине през множество обяви, които нямат никаква връзка с неговите изисквания, за да открие подходящите за себе си свободни позиции. Именно решаването на този проблем поставя като свой основен приоритет екипът на платформата за комуникация между таланти и работодатели Nploy.
Иновативен подход към пазара на труда
Платформата Nploy е създадена през 2018 г. и след няколко месеца тестове стартира официално през месец март 2019 г. Проектът цели да промени начините, по които талантите си търсят работа, и съответно тези, по които компаниите си търсят служители. "Дълги години това беше един тромав процес и нищо свежо не се появяваше като начин на подбор. Тогава се роди и идеята да създадем платформа, която да отговаря на динамичния начин на живот на кандидатите и талантите в днешно време. Затова и в Nploy всъщност не е задължително да си търсиш работа активно, за да си намериш такава", обяснява Славена Денкова, маркетинг директор на Nploy.
При влизане в уеб версията или мобилното приложение на платформата кандидатът създава своя профил, попълвайки сферите си на интереси, като списъкът включва възможности от финанси, ИТ, маркетинг и дизайн до архитектура, индустрия и здравеопазване, след което задава желаната от него заплата и професионалния си опит. Тук идва и първата истински иновативна функция на платформата, която дава възможност кандидатите да интегрират вече готовата си автобиография в системата.
"Опитали сме се максимално да адресираме всеки проблем при връзката между кандидат и работодател. Такъв например е проблемът, когато човек влезе в един сайт и си търси определена работа, а вижда 40 страници с неподходящи обяви. Този проблем сме го решили с помощта на инструмент за намиране на общи интереси, желания и условия. Когато един кандидат свали безплатното приложение от Android или AppStore, той си създава профил. Ако има готово CV, то може да бъде качено с един клик и цялата информация - трудов стаж, образование и т.н. - се попълва автоматично. След това кандидатът влиза в меню "Филтри", където задава исканата заплата, в кой сектор иска да работи, локация и задава уменията, които притежава. На база на тези критерии алгоритъмът показва кои работни позиции са напълно подходящи за тези условия, без излишен пълнеж, който няма нищо общо с профила", разказва Славена Денкова.
След влизането в същинската платформа потребителят може да избере между 26 различни категории, както и да се запознае с най-добрите работодатели в сферата, в която търси реализация, предлагащи свободни позиции. "Друг уникален инструмент е чат функцията, която позволява, след като кандидатът изпрати CV на даден работодател или работодател е предложил на определен кандидат позиция, те да се свържат един с друг директно в Nploy. Чат функцията е много полезна за работодателите, защото, на първо място, комуникацията се случва в реално време, а освен това те могат да разберат дали са намерили подходящ човек още в самото начало. Едновременно с това платформата дава възможност за архивиране на обяви, към които кандидатите имат интерес. Тъй като е базирана на изкуствен интелект, колкото повече се използва този процес, толкова по-бързо алгоритъмът се научава какво да показва и дава все по-подходящи предложения на база не само интереси, но и на поведение в системата", коментира още маркетинг директорът на Nploy и добавя, че чат функцията позволява както размяна на документи, така и провеждане на видеоинтервюта - възможност, въведена малко след началото на пандемията.
Пасивно търсещите потребители, които са доволни от работата си, но искат да са наясно с пазара на труда, също могат да се възползват от услугите на Nploy, като попълнят своя профил и чакат компаниите сами да ги намерят. Платформата прави талантите видими за работодателите, които от своя страна могат да действат спрямо тях проактивно.
Друго предимство за кандидатите идва от факта, че в базата данни техните профили са анонимни - не се вижда име, имейл, снимка и телефон - а само образование, опит, езици и умения. Това прави целия процес много по-обективен, тъй като работодателите подбират подходящите профили не на база пол или външен вид, а обективно - на база опит и умения.
Улеснения за работодателите
Nploy дава и редица нови възможности за самите работодатели. "Просто се регистрирате и започвате да публикувате обяви. Самото публикуване е напълно безплатно - заплаща се единствено след като бъде намерен подходящ за позицията кандидат. Заплащането става, когато дадена компания иска да отключи определен профил, кандидатствал по нейната обява. При проактивен подход от страна на компаниите, когато те вече са избрали точния талант, трябва да заплатят, за да могат да влязат в контакт с него", описва начина на работа с работодателските профили Славена Денкова, допълвайки, че по този начин компаниите заплащат единствено при гарантиран резултат.
Голям плюс за работодателите също така е, че целият процес по откриване, селектиране и наемане на таланти се случва в самата платформа. Не на последно място, Nploy предлага на работодателите пълен набор от статистически данни, които могат да бъдат използвани за оптимизацията на търсенията на подходящите служители. "Nploy се движи изцяло от нуждите на хората, а не от трендове. Движим се от това, от което имат нужда талантите и работодателите. За целта сме в постоянна връзка и с двете страни и подобряваме във всеки момент услугите си", категоричен е маркетинг директорът на Nploy.
А ако все още не сте убедени във възможностите на Nploy, то фактът, че самата компания, която стои зад платформата, е сформирала собствения си екип през нея, би трябвало да разсее и последните съмнения.


X