Сигурност

Facebook, Google, Microsoft и Twitter ще си сътрудничат за премахването на терористично съдържание

CIO Media

Големите технологични компании са добавили цифрови подписи на 40 хил. видео клипа и снимки с терористично съдържание в споделена база данни. Този ход е част от усилията им да премахнат всякакво екстремистко съдържание от платформите им.

Facebook Inc., YouTube на Google, Microsoft Corp. и Twitter Inc. разкриха това в съвместно изявление в понеделник. Още преди една година четирите социални медии, които са част от групата Глобален интернет форум за борба с тероризма, обявиха, че ще започнат да споделят дигитални пръстови отпечатъци, известни като хеш, на видео клипове, премахнати от техните платформи заради тероризъм.

Според инициативата, ако компания премахне част от съдържание от мрежата си във връзка с нарушаване на политиките за тероризъм, то се качва в споделената база данни. След това, ако някой опита да публикува същото съдържание в някоя от другите участващи социална мрежи, съдържанието ще бъде автоматично маркирано за преглед – обикновено от анализатор – и в крайна сметка е възможно да бъде премахнато.

Технологичните компании са под сериозен натиск от страна на западните политици да направят повече, за да се справят с терористичната пропаганда и оналайн вербуването на членове. Британският министър-председател Тереза Мей особено активно обвинява технологичните компании, че не полагат достатъчно усилия в тази насока и призова за международни регулации и значителни глоби при неспазването им.


Facebook, Google, Microsoft и Twitter ще си сътрудничат за премахването на терористично съдържание

© CIO Media, Cio.bg

Компаниите от своя страна напоследък подчертават напредъка си при използването на изкуствен интелект и инструменти като споделените хеш бази данни за идентифицирането и премахването на терористично съдържание по-бързо. Миналата седмица от Facebook отбелязаха, че тяхната автоматизирана система е идентифицирала 99% терористичното съдържание, преди обидните публикации да бъдат маркирани от потребителите – и че в някои случаи системата може да попречи на дадено съдържание въобще да бъде публикувано.

През септември от Twitter също посочиха, че са премахнали 99% от терористичните публикации, без да разчитат на оплаквания от потребителите. От друга страна, от YouTube подчертаха, че техните алгоритми са намерили около 83% от информацията, свързано с тероризъм, което компанията е премахнала.

В резултат на това терористичните групировки все повече насочват своите усилия за разпространяване на пропаганда към по-нови и по-малки платформи за социални медии.

Ask.fm, Cloudinary, Instagram, които са притежавани от Facebook; Justpaste.it, LinkedIn, които са собственост на Microsoft; Oath и Snap Inc. също ще се включват в базата данни. Същевременно Telegram, който стана популярен форум за терористични групировки за разпространение на пропаганда и достигане до потенциални членове, не е част от проекта.

„Ние разбираме, че нашата работа далеч не е приключила, но сме уверени, че вървим в правилната посока”, подчертаха четирите компании в своето съвместно изказване.


X