Сигурност

CRM и GDPR: 8 проблема, които може би сте пропуснали

CIO Media

Дейвид Тейбър, CIO, САЩ

За General Data Protection Regulation (GDPR) се изписа много през последните месеци. Количеството информация е твърде голямо и разглежда регламента от всички страни, така че можете да получите ясна представа какво се изисква от вас като компания. Затова ще спрем вниманието ви на някои важни въпроси, свързани с GDPR и системата ви за управление на връзките с клиенти (CRM), които може би сте пропуснали.

Въпрос 1: Говорете с юристите. Въпреки че регламентът може на пръв поглед да не засяга вас и вашия бизнес, незнанието на закона не е оправдание. Дори и да не правите бизнес в Европа, дейността ви най-вероятно е засегната от GDPR и може да ви бъдат наложени санкции. Защо? Защото има множество начини, по които европейските граждани могат да вкарат данните си във вашата система без вашето знание и ако това стане, от вас се очаква да се съобразявате с новия регламент. А глобите за обратното могат да са невероятно високи. Нищо от това не е тествано в съда все още и продължава да бъде неясна територия. Платете на вашите юристи за практически съвети как да минимализирате риска (въпреки че ще видите по-долу как той може да бъде изцяло елиминиран).

Въпрос 2: Игнорирайте ирационалните страхове, че може да не сте се съобразили със закона. Макар и най-вероятно точно такъв да е вашият случай, ако сте перфекционист в интерпретирането на GDPR, то тогава според вас никой няма да се е съобразил със закона. Няма продукт, който да ви направи „съобразени със закона“, няма консултант, който да гарантира, че сте, няма „печат“, който да ви сертифицира, че сте се покрили всички изисквания. Дори ще е странно, ако се намери ИТ доставчик, който да ви обезщети, в случай че не сте. (Но може да имате някакво покритие по корпоративната си застраховка.) Затова започнете изясняването на ситуацията и се заемете първо с най-големите рискове.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X