Сигурност

Служителите пращат стотици имейли на грешни получатели

Мария Динкова

Миналата година са регистрирани 1, 357 случая на изтичане на данни, причинени от служители, които изпращат чувствителна информация на грешни адреси, пише ITProPortal.

Най-често пробивите са резултат от обикновена човешка грешка, показва нов доклад на компанията за сигурност Tessian.

Всъщност оказва се, че основната причина за онлайн изтичането на данни са служителите, бъркащи имейл адресите и изпращащи чувствителна информация на грешните получатели. През 2019 това е била причината за общо 1, 357 пробива, което е с 447 повече в сравнение с 2017.

"На всеки му се е случвало да направи глупава грешка при изпращане на имейл. Все пак служителите прекарват средно над една трета от работната си седмица в своята онлайн поща, така че е нормално грешки да се случват. Но виждаме сериозни последствия, надхвърлящи копирането на писмото до неправилен получател - много хора разкриват лични и корпоративни данни. По този начин вашите данни могат да попаднат в грешни ръце и вашата компания да бъде изправена пред санкции от регулаторните органи във връзка с GDPR", отбелязва Тим Садлър, изпълнителен директор на Tessian.

Друг често срещан проблем, с който се сблъскват компаниите, е свързан със случаите, когато служители изпращат фирмени данни до неразрешени или лични имейл профили. Миналата година служителите в големи компании са направили това почти 200 хил. пъти, докато при малките и средни предприятия тези стойности за 5 хил. за същия период.

"Човешката грешка е водещата причина за пробивите, тъй като хората бъркат и нарушават правилата. В много случаи те може дори да не осъзнават, че вършат нещо неправомерно. Ако компаниите искат да гарантират сигурността на своите данни, те трябва да започнат от служителите и да създадат подход, фокусиран около хората, който да акцентира върху образоването и защитаването на кадрите", допълва Садлър.

X