Сигурност

При пробиви в сигурността – информирайте засегнатите!

Майя Бойчева-Манолчева

Проучване на Kaspersky показва, че компаниите, които крият информацията за атаките, търпят повече загуби

Компаниите, които оповестяват официално информацията за пробивите в киберсигурността, които са претърпели и съобщават на засегнатите страни, понасят с 40% по-малко финансови загуби, отколкото тези, които са позволили информацията да изтече първоначално в медиите, сочи нов доклад на Kaspersky. Докладът се основава на глобално проучване сред 5200 експерти по ИТ и киберсигурност.

Според данните на анализаторите, разходите на малките и средни предприятия, които са оповестили инцидентите със сигурността, възлизат на 93 хил. ам. долари, докато разходите на тези, при които информацията е излязла директно в медиите, възлиза на 155 хил. долари.

Същата е ситуацията и при големите компании. Тези, които доброволно са информирали публичността за пробивите в сигурността, регистрират финансови загуби в размер на 1 134 млн. долари, а тези които не са го направили - с 28 % повече загуби или загуби в размер на 1 583 милиона долари.

Докладът още показва, че едва 46% от бизнеса е информирал при инциденти със сигурността, 30% от организациите не са го направили, а 24% са се опитали да го скрият, но в крайна сметка информация за инцидента е изтекла в медиите.

Според анализаторите рисковете са най-високи за тези компании, които не могат веднага да установят атаката, а данните показват, че 29% от МСП, които са установили пробивите след повече от седмица, са се озовали директно в новините. Това е двойно повече на тези, които са разбрали веднага за проблема (15%). За големите компании цифрите са аналогични - 32% и 19%.

"Ако клиентите знаят какво се е случило още отначало, те са по-склонни да задържат доверието си в бранда. Компанията, от своя страна, може да даде съвети на клиентите какво да правят, за да се защитят", обяснява Яна Шевченко, старши маркетинг мениджър в Kaspersky.

Снимка: Кевин Ку, Pexels.com

X