Софтуер

Таблет на Amazon ще конкурира iPad

CIO Media

Amazon.com Inc. се хвърли в пазара на таблети с новото устройство Kindle Fire, базирано на операционната система на Google – Android. То е вторият хардуерен проект на компанията, след като преди 4 години тя започна да произвежда и продава електронния четец Kindle.

Таблетът, който има Wi-Fi и 8GB сторидж, функционира с 1GHz двуядрен Texas Instruments' OMAP (Open Multipmedia Application Processor) и 7-инчов мълтитъч LCD екран с резолюция 1024 x 600. Kindle Fire има приложения за магазините на Amazon, включително и на Android, MP3, видео и облачни услуги. За разлика от iPad 2 и други конкуренти, той няма камера и микрофон, но идва с безплатен облачен сторидж за бекъп на данни.

Kindle Fire стъпва на вече доминирания от iPad таблетен пазар. Според анализаторската компания Gartner Apple ще има 73,4% пазарен дял до края на годината. Конкуренцията ще се засили още повече с в следващите месеци, когато се очаква да излезе таблетът на американската книжарница Barnes & Nobles.

Kindle Fire показва как границите в битката за надмощие на пазара на мобилни устройства се разлива между търговия, медии и технологии. Въпреки че Amazon вече завладя успешно нов пазар – с електронния четец Kindle, който, според компанията, е увеличил продажбите и – Kindle Fire поставя електронния магазин в много по-конкурентна и бързо развиваща се среда. Според анализаторите предпоставка за успеха на Amazon в новото начинание са богатата библиотека от дигитално съдържание, с която разполагат, и десетките милиони номера на кредитни карти.

Цената на новия таблет e 199 долара. Той ще бъде на пазара на 15 ноември тази година.


Източник: IDG News Service


X