Софтуер

Създадена е технология за хиперреалистично моделиране на лица

CIO Media

Екип от специалисти по компютърна графика от лондонския Imperial College и Университета на Южна Калифорния наскоро представиха система за сканиране на лица, която позволява да се текстура на повърхност във виртуални модели при изключително висока степен на реализъм – до ниво на клетки на кожата.

реалистично моделиране


За целта се използва специална осветителна система – всеки източник на светлина е разделен на 4 лъча, един от които се отразява от епидермиса, а останалите 3 проникват в кожата на различна дълбочина. Последващият рендеринг прави виртуалното лице толкова реалистично, че предава и най-малките детайли – пигментация, пори, бръчки, неравности на кожата и сенки.  

В доклад, озаглавен “Light Stage Based Acquisition of High Resolution Facial Geometry and Appearance”, по време на форума Games and Media Event, проведен в Лондон един от разработчиците на новата технология - Абхиджит Гхош (Abhijeet Ghosh) съобщи, че измерването на микрогеометрията на кожата по този метод се осъществява с точност до няколко микрона.

Разработката несъмнено ще привлече вниманието на развлекателната индустрия и производителите на игри, но, както съобщава списание New Scientist, интерес към нея първи са проявили производителите на козметика. Идеята е посетителите на техните магазини да сканират лицето си и да проверят виртуално дали едно или друго козметично средство е подходящо за тях.

Допълнителна представа за новата технология можете да получите от следното видео.





X