Софтуер

Компютърен генератор на сценарии за игри работи почти като човек

CIO Media

В Технологичния институт на Джорджия са разработили система за изкуствен интелект, която автоматично генерира интерактивни истории за видео игри. Сега развитието на събитията в игрите се ограничава до предварително зададено количество варианти, но разработката на учените от Джорджия може силно да разнообрази вероятните сценарии.  

Системата е наречена Scheherezade IF и се обучава на принципа на краудсорсинга от любителски продължения на популярни произведения. На базата на Scheherezade IF би могло например да се създаде игра от серията “Междузвездни войни”, която, ползвайки достъпни в Интернет “фен фикове”, генерира безброй варианти за развитие на сюжета.

Разработчиците са провели оценка на системата като са ползвали за пример два сценария – ограбване на банка и среща, при която двойка отива на кино. При оценката е отчитан броя на грешките по отношение на “здравия разум”, които играещите откриват (например неправилен ред на сцените), както и субективната оценка на играещите – т.е. доколко им харесва сценария и доколко последователен изглежда.

Тестовете са провеждани като са сравнявани сценарии, създадени от хора, такива, които са генерирани от Scheherezade IF и случайно генерирани. В историята за ограбването на банка изкуственият интелект е допускал средно по 3 грешки на сценарии. Същият брой грешки са отчетени и при сценариите, създадени от хора. При случайно генерираните сценарии грешките са средно 12,5. В историята за срещата грешките са средно 3 за изкуствения интелект, 5 за човешкия, 15 при случайното генериране.

Повече за Scheherezade IF можете да прочетете тук: ***

Вижте и кратко видео:


X