Софтуер

Sony и Linе може да обединят сили за потребителски устройства с AI

CIO Media

Корпорациите Sony и Linе, най-популярната услуга за размяна на съобщения в Япония, обмислят да обединят усилия за разработването на устройства, работещи с изкуствен интелект (AI), съобщава Вloomberg.

Компаниите проучват възможностите около технология за дигитален личен асистент с цел съвместното създаване на ново комуникационно преживяване, обяви Sony в изявление на провеждащия се в Барселона Mobile World Congress. Компанията представи концептуални слушалки, работещи с Xperia Agent – виртуален иконом, реагиращ на гласови команди и жестове с ръка.

 

 

И докато смартфоните Xperia на Sony нямат задоволително представяне на пазар, доминиран от Apple и Samsung, главният изпълнителен директор Казуо Хирари устоя на натиска за закриване на мобилния бизнес. Той се аргументира, че това ще послужи като трамплин към зараждащия се пазар на носими и свързани помежду си устройства, известен като Интернет на нещата. Японската компания сега залага на устройства, наситени с интелигенте софтуер, за съживяване на бившата емблематична марка за потребителска електроника.

Компания, предлагаща услуга за размяна на съобщения може и да не изглежда като очевидния партньор за тази задача, но Line се включва в растящия списък от софтуерни компании навлизащи в сферата на хардуера, което включва и придобиването от Facebook на стартъп за виртуална реалност.

Базираната в Токио компания миналата година откри лаборатория за изкуствен интелект и машинно самообучение, за разработването на нови услуги за своите над 220 млн. потребители, след като приходите от дигитални стикери и безплатни игри намаляха.  


X