Софтуер

Изкуствен интелект ще диагностицира инфаркти по телефона

CIO Media

Диспечерите на телефоните за спешни повиквания имат трудната задача да успокояват обаждащия се и същевременно да се опитват да му задават въпроси, които могат да спасят живота на пациента. Но скоро те ще могат да бъдат подпомогнати от изкуствен интелект. През 2016 в работата на диспечери в Копенхаген помага изкуствен интелект на име Corti, който следи думите и звуците по време на обаждане, за да разпознае ситуациите на сърдечен арест. След това изкуственият интелект помага с правилните въпроси, за да може да се постави по-точна диагноза.

Corti помага и по други начини – например напомня да се попита за адреса, за да бъде изпратена линейката на точното място. Особено важната задача на изкуствения интелект обаче е да идентифицира фоновия шум. При един от случаите от практиката Corti е успял да чуе слаби хрипове, които съвпадат със звука при пациент, опитващ се да диша въпреки спиране на сърцето. Благодарение на тази информация диспечерът заключва, че мъжът, който е паднал от покрива, си е счупил гръбначния стълб. Макар че изкуственият интелект все още се е обучавал и не е успя да даде препоръки на служителя, в бъдеще вероятно ще може да представи правилна последователност от действа, които да бъдат прочетени на обаждащите се.

Изкуственият интелект, създаден от холандска стартъп компания със същото име, все още се разработва. Подобно на другите платформи за машинно обучение Corti подобрява своите способности за поставянето на по-точни диагнози като поглъща повече информация. Очаква се фирмата да обяви въвеждането на Corti и в САЩ.


X