Софтуер

Гласова система за заявки и касов софтуер улесняват работата на служителите в Lidl

CIO Media

Мария Динкова

Ако живеете в страх, че роботите ще ви заменят на работното ви място, може би е време да си отдъхнете и да погледнете на технологиите под друг ъгъл. Чрез последните си нововъведения в Lidl доказват, че иновациите са замислени така, че да са в полза на служителите и не само да улеснят работа им, но и да повишат тяхната производителност. Става дума за внедрените от търговската верига нова гласова система за комисиониране Pick by voice и модерен касов софтуер от последно поколение.

Pick by voice

Pick by voice в гъвкава система, която позволява с гласови команди да се подготвят и изпълняват ежедневните заявки на магазините. Тя се интегрира към съществуващите складови системи като ERP и WMS, включително SAP. В случая на Lidl тя е интегрирана към системата за комисиониране WAMAS в новия логистичен център на компанията в с. Кабиле.



Самата система са състои от три основни компонента – устройство Talkman, слушалка с микрофон и софтуера гласова конзола за управление на устройствата. През Bluetooth могат да се поддържат и други периферни устройства, например баркод скенер и принтер. Досега процесът на подготовката на стоките се е извършвал чрез хартиен носител, радио или тъч терминал.Благодарение на технологията служителите получават информацията за складовата позиция и необходимото количество чрез гласови команди, а коректността се гарантира чрез допълнително въвеждане на контролни цифри. Така не се налага да се прекъсва работата, за да се прочете или потвърди поредната стъпка в процеса. От въвеждането на системата търговската верига е отчела повишаване на производителността с до 25 - 35% и значително минимализиране на грешките. Същевременно точността при обработките на заявките е достигнала 99.9%. На последно място, макар не и по важност, Pick by voice осигурява и по-безопасни условия на труд за служителите.

Как работи Pick by voice

С около 50 гласови команди системата напътства служителите през целия процес на работа. По този начин ръцете им остават свободни и те могат да фокусират цялото си внимание върху подготовката на самите стоки. Pick by voice позволява да се добавят или премахват команди с цел оптимизация на произволен процес и по-добро възприемане на указанията от служителите. Освен това гласовите команди в диалозите могат да бъдат приспособени за различни нужди, тъй като софтуерътреално „чете“ кирилица.

 Успехът на новата система спрямо предишните версии се дължи на подобрение в зададените команди - те са на български език,а самият говор вече не звучи машинно и монотонно. За процеса на гласовото комисиониране (заявяване) се използва text-to-speech engine, разработен за Lidl на български език от компанията за баркод системи Zetes и гласовата конзола за администриране на потребители и устройства от Vocollect.



Гласова система за заявки и касов софтуер улесняват работата на служителите в Lidl

© CIO Media, Cio.bg


Заради постигнатите добри резултати от търговската верига поетапно ще въвеждат системата във всички складови сектори. През декември миналата година чрез Pick by Voice са комисионирани 76% от стоките, което отбелязва ръст с 25% спрямо същия период през 2016. От Lidl планират до края на 2018 всяка стока, която напуска логистичните центрове, да бъде подготвена с новата система.

Модерен касов софтуер в магазините на Lidl

 Друга иновация, която улеснява работата на служителите, е новият касов софтуер, внедрен във всички магазини на веригата. За изминалата година той е довел до увеличаване на производителността на касиерите с около 10%. Софтуерът поддържа тъч хардуер и така заменя досегашните конвенционални клавиатури и двуредови матрични дисплеи. Чрез тъч хардуера е постигнато високо ниво на ергономия на служителите, тъй като необходимата оперативна информация е много добре структурирана, а това позволява тя да бъде откривана много по-бързо и лесно. По този начин работата на каса се доближава като удобство и усещане до използването на смартфон. Доставчик на касовия софтуер е немската фирма GK Software, ахардуерните продукти са на Wincor Diebold. 

Касовият софтуер поддържа и нов вид POS терминални устройства без вградени принтериИнформацията от картовия терминал се отпечатва директно върху фискалната бележка, спестявайки неудобството на клиента да съхранява два отделникасови бона. Освен това е добавена и нова функционалност, която позволява да бъде платено на каса с подаръчните ваучери на компанията. Активацията на ваучера се прави от касовия софтуер по време на самата му покупка чрез системата на един от най-големите международни доставчици за предплатени услуги – компанията Wirecard AG.



Гласова система за заявки и касов софтуер улесняват работата на служителите в Lidl

© CIO Media, Cio.bg


Дано тези два примера да са били достатъчни, за да се убедите, че машините не са заплаха за вашата работа. Ако обаче все още имате съмнения, трябва да бъдете сигурни, че дори и роботите да ви заменят, ще се появяват нови позиции, за които вашата интуиция, разбиране на процесите и начин на мислене ще са незаменими. 



X