Софтуер

GDPR – седмица по-късно

CIO Media

GDPR е в сила от малко повече от седмица и сякаш нищо не се е променило – от небето не падат самолети, сушата, гладът и насилието по света не са се увеличили. Може би шокиращо за някой, но животът си продължи по старо му.

 

Въпреки това, не всичко е същото, поне що се отнася до големите технологични и интернет компании. Още на 25 май, денят в който GDPR влезе в сила, различни групи, защитаващи правата на потребителите, заведоха милиардни искове срещу Facebook, Google, Apple, Amazon и LinkedIn. Причината е повече от ясна – несъответствие с новите правила. Междувременно Twitter, за да бъде в съответствие с новите изисквания, блокира всеки потребител, за когото смята, че се е регистрирал, докато е бил под 13 години, независимо от възрастта, на която е сега.

Марк Бениоф, главен изпълнителен директор на Salesforce Марк, коментира в началото на седмицата, че САЩ също се се нуждаят от "национален закон за поверителност ..., който да изглежда като GDPR.” Неговата позиция обаче е в разрез с тази на IBM например, според които такъв закон не трябва да бъде приеман.

В Калифорния вече обмислят своето законодателство за неприкосновеността на личния живот, което се очаква да предостави на потребителите възможности, подобни на тези, заложени в GDPR, както и опции да завеждат дела при всяко нарушение, свързано с личните данни.

В друг щат - Върмонт – подобно законодателство вече е факт, след като беше прието миналата седмица. То изисква администраторите на данни да се регистрират, да предприемат стандартни мерки за сигурност и да уведомяват властите при нарушения. Новият закон също така дава на потребителите правото да предприемат правни действия, ако данните им се използват за дискриминационни цели.

Това е само началото на процесите, за които редица експерти предвиждаха, че ще се случат под въздействието на GDPR. Дали обаче регламента ще оправдае на 100% надеждите на потребителите, остава тепърва да разберем.


X