Софтуер

Как SEO помага на електронната търговия?

CIO Media

В приказката “Джак и бобеното стъбло” момче получава три магически бобени зърна от един магьосник. В състояние на ярост, тъй като срещу тях то е заменило последната крава на семейството, майката на момчето хвърля зърното навън през прозореца. Когато се събужда на сутринта, семейството открива, че е израснало огромно растение. То позволява на Джак да се изкачи високо в небето, където става изключително богат.

По същия начин SEO (Search engine optimization) може да помогне на една компания да направи състояние. А когато става дума за онлайн магазини и сайтове за електронна търговия, този тип оптимизация наистина може да има значението на трите бобени зърна за Джак от приказката.



Как SEO помага на електронната търговия?

За да оптимизирате сайта си за електронна търговия, несъмнено имате нужда от SEO. Това важи както за стартиращите компании, така и за големите играчи, листнати на световните борси.

Следващите препоръки са базирани на обширен практически опит с електронната търговия и SEO. Всяка от тях е плод на внимателен анализ на данни, а не на интуиция.

1. SEO може да помогне на клиентите да ви намерят

Да имате сайт за електронна търговия без да правите SEO, може да се сравни със ситуация, в която оставяте една торба пари на масата без надзор. За да си докажете това, използвайте добър инструмент за анализ и определете източника на по-голямата част от уеб трафика, продажбите и реализациите си. Без съмнение органичното търсене ще се появи сред първите пет. Това е така, защото Google и останалите търсачки са отговорни за управлението на значителен процент от уеб трафика, генериращ печалба. Ако това не важи във вашия случай, тогава вие без съмнение правите грешка някъде.

Пазарното поведение на потребителите се променя през годините, благодарение на бързата технологична еволюция. Търсенето се превърна във важен фактор в процеса на взимане на решения от страна на клиентите. Например, ако търсите продукти за дома, компаниите, които използват SEO ефективно, ще се показват на първите страници на Google, което автоматично ще повлияе на решенията на купувачите.

Ако пренебрегвате SEO, сайтът ви за електронна търговия може да стане практически невидим. В резултат на това губите способността да се конкурирате с Amazon и други гиганти.

Когато сайтът ви за електронна търговия едва се вижда в търсачките, това означава, че по-малко клиенти ще го видят и ще реализирате по-малко продажби, което ще забави растежа на бизнеса ви. Освен това вашите конкуренти ще станат по-силни, поради увеличения обем на продажбите и увеличените печалби.

Погледнете сценария от друг ъгъл. Вашият сайт за електронна търговия има огромен потенциал за растеж. В такъв случай средното класиране в търсачките не трябва да ви кара да се чувствате доволни. Добра стратегия за SEO може да помогне за увеличаване на обема на продажбите и повишаване на приходите.

2. SEO e ефективна техника за растеж

Успешните компании обикновено разпределят значителна част от ресурсите си в области, които са жизненоважни за постигането на определени цели. Освен това те намаляват разходите за бизнес дейности, които имат малко или никакво въздействие върху приходите. Когато принципите на продажбите и маркетинговия план на вашата компания включват подходящ ситуационен анализ, пазарните действителности ще работят във ваша полза, особено ако маркетинговата ви стратегия е съобразена със силните страни и ресурсите на организацията ви.

В пазари и индустрии, които са изключително конкурентни, е много скъпо да плащате за платен трафик, но наличието на подходяща SEO стратегия може да намали зависимостта ви от него, като увеличи продажбите ви, както и печалбата.

Трафикът, генериран от SEO и други органични стратегии, обикновено е безплатен. Няма абсолютно никакви разходи за всяко кликване, импресия или реализация. SEO може да помогне за привличането на значителен, висококачествен трафик без абсолютно никакви преки разходи.

3. SEO създава дълготраен ефект

Резултатите, които SEO стимулира, са не само акуратно насочени, но и икономически ефективни, дълготрайни и количествено измерими. За разлика от други стратегии за генериране на трафик, SEO няма абсолютно никакъв срок на годност. Никой не може да натисне копчето “Стоп”, както е при платения трафик, който приключва, веднага след като спрете да плащате.

"Правилната SEO стратегия може без съмнение да доведе до ясни, дългосрочни ефекти. За разлика от други маркетингови техники, в които компаниите започват винаги от нулата, SEO става все по-силна, когато надграждате”, обясняват от компанията за SEO оптимизация Tactica, като добавят, че дори за известно време организацията да се обърне към друга стратегия, когато се върне обратно към SEO, ще види, че резултатите не са се изличили, а очакват своето надграждане.



X