Софтуер

Маркетинг иновации за по-добро потребителско изживяване

CIO Media

 Лабораторията за маркетинг иновации AI Marketing Lab започва да тества първите си продукти:  нов вид „Социални” банери, нови „Снипети” и иновативни „Препоръки на цяла страница”. Иновациите ще бъдат интегрирани в съществуващи в момента технологии и тествани от избрани търговски компании в над 70 държави в първите 4 месеца на годината.

„Определихме като приоритет развитието и пускането в действие на първите три иновации от AI Marketing Lab въз основа на обратна връзка с клиентите за това, от което се нуждаят най-много. На първо място те искат да представят реклами, които са персонализирани и интересни за потребителите. Също така брандовете искат да осигурят динамично висококачествено рекламно послание, което привлича купувачите да кликват върху рекламите за повече информация и да използват най-ефективните си послания в повече маркетингови. Сигурен съм, че разработените проекти не само ще увеличат ефективността на ретаргетинг технологиите, но ще бъдат начело на иновациите в глобалната рекламна индустрия”, отбелязва директорът на новата лаборатория Роберт Дичковски.

Новите „Социални банери” ще подобрят потребителския опит като предоставят на пазаруващите онлайн по-голям контрол върху персонализираните оферти, които получават от любимите си марки. Те ще им позволяват да „гласуват“ кои продукти харесват и кои не. Въз основа на тази обратна връзка, в бъдеще ще им се представят продукти, които максимално да отговарят на техните вкусове. Тази интерактивна функционалност набира сериозна популярност в социалните мрежи, онлайн игрите и уеб услуги като „Пандора”. Колективната потребителска обратна връзка от социалните банери пък ще се анализира по-общо от изкуствен интелект, за да се прецизира механизмът на цялостния потребителски опит и препоръка. По този начин разработчиците очакват постоянно да се подобряват персонализацията и ефективността. 

Чрез новите „Снипети” (парчета микро код, съдържащи определена информация) рекламодателите ще могат да направят рекламните си послания по-ефективни и да гарантират, че банерите им съответстват на бранд идентичността им. Снипетите могат да се използват и за динамични рекламни послания, които досега бяха предизвикателство за рекламната индустрия. С новия им формат рекламодателите ще могат просто да изтеглят кодовете на рекламните послания за конкретни формати, да вмъкнат необходимите мета тагове и да използват рекламните послания във всяка онлайн рекламна кампания в различни уеб канали.

Новите „Препоръки на цяла страница” ще представят набор от продукти, избрани специално за отделни купувачи, въз основа на досегашното им онлайн поведение и предпочитания в интернет. Потребителите ще имат възможност да видят повече от препоръчаните продукти в специална подстраница, преди да бъдат пренасочени директно към онлайн магазина. За разлика от други платформи, които предлагат по-общи оферти за продукти, тези персонализирани страници ще приличат на направена лична селекция за всеки клиент и съответно ще увеличават шансовете за взаимодействие и покупки. Съществуват и възможности за предоставяне на динамични промоции в реално време и други специални оферти към купувачите в рамките на тези персонализирани страници.

През 2017-а година RTB House стана първата компания в света на ретаргетинга, която ползва дълбочинно обучение при всеки етап в технологията си. Най-перспективното отделение на изкуствения интелект работи с абстрактни данни и имитира работата на невроните в човешкия мозък при вземането на сложни решения за части от секундата. През 2018-а следващата крачка в развитието на компанията бе основаването на AI Marketing Lab и инвестирането на 5 млн долара в лабораторията, а в началото на 2019 вече се тестват първите продукти на учените.


X