Софтуер

Дигитализацията на финансовия сектор продължава с пълна сила и през 2019

CIO Media

Иван Гайдаров

Технологиите и дигиталните услуги продължават да навлизат във все повече аспекти от живота ни и финансовият сектор не прави изключение. Новите технологии отварят пътя за нови услуги, които пък оказват негативно влияние върху наследените модели.

Услуги като PayPal и ApplePay, както и появата на дигиталните банки дават допълнителен тласък на трансформацията на финансовата индустрия. И докато клиентите масово се насочват към дигиталния опит и продукти, доставчиците на финансови услуги преосмислят своите политики.

“Промяната в начина на работа на традиционните финансови институции изглежда неизбежна. Основните предизвикателства, пред които е изправен секторът в момента, са навлизането на големите технологични компании в традиционното банково пространство, движената от финтех компаниите "разрушителна промяна", директивата PSD2 и новото поколение потребители с нови нагласи и поведение по отношение на плащанията”, категоричен е Питър Барон, главен изпълнителен директор на собственика на Ти Би Ай банк – TBIF Financial Services. По думите му традиционните банки трябва да се научат как да удовлетворяват новото поколение клиенти, които са свикнали да общуват по различен начин и “могат да сменят доставчика си на дадена услуга буквално с няколко клика”.

“Досега банките се фокусираха върху това да предложат най-доброто мобилно решение, но само за собствените си клиенти. Това, което PSD2 осигурява, е бъдещето – всеки, който е готов да разработи решение, позволяващо на потребителите достъп до всичките им банкови сметки в различни банки, ще може да го направи. Това ще промени пазара драстично и то вече се случва, макар и бавно, в скандинавските страни”, посочва от своя страна главният изпълнителен директор на БОРИКА Мирослав Вичев.


За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X